Alkohol är en dödsdrog!

Alkohol är en dödsdrog!
Nu har det varit lite dåligt med uppdateringar från min sida, vilket beror på det ena och det andra. Till exempel mitt barnbarn Angelica och hennes oönskade foster, men det har jag redan pratat om. Nu är jag dock tillbaka i all flärd, och tänkte ta upp en liten sak jag tänkt på. Alkohol.
Jag kan inte förstå varför alkohol är en såpass accepterad drog i dagens moderna samhälle. Den gör mer onytta än nytta.
Jag och Göran blev inbjudna till en tillställning hos samfällighetsföreningen. Den höll till i en hembygdsgård som ligger inte så långt bort från huset vi bor i. Det var trevligt till en början, vi grillade massor av kött och åt hemmagjord potatissallad. Framåt kvällen, när musiken sattes igång togs det dock fram alkoholhaltiga drycker. Jag själv kan ta ett glas vin till maten, men sen får det räcka. Här klunkade dock samtliga gäster i samfällighetsföreningen i sig, så mycket de bara kunde. Till och med Göran, och jag blev något irriterad på honom. Han är dock sin egen person, så jag kände att jag inte skulle lägga mig i.
Kvällen slutade dock i en katastrof. En skör förtidspensionerad kvinna, jag nämner inga namn, som hade druckit lite för mycket ramlade av sin stol och det slutade med att ambulansen fick komma och se till att hon inte hade brutit någonting. Göran blev dessutom väldigt otrevlig mot mig, och sade en del saker som gjorde mig riktigt sårad. Det hela slutade med att han fick sova i köket, och inte fick någon middag dagen efter. Jag känner att jag måste signalera på något sätt att det inte är acceptabelt.
Vet ni att i åtta fall av tio, när det kommer till våldsbrott, är alkohol inblandat. Hade inte alkohol varit lagligt hade det alltså varit 80% mindre våld i samhället. Tänk hur världen hade sett ut. Olof Palme hade kanske fortfarande levt. Ungdomar hade kanske fokuserat på skolan istället för att intoxikera sina kroppar och klä sig som slinkor.
Jag hoppas att det går in i någons skalle. Göran har nog ångrat sig i alla fall.
Nu har det varit lite dåligt med uppdateringar från min sida, vilket beror på det ena och det andra. Till exempel mitt barnbarn Angelika och hennes oönskade foster, men det har jag redan pratat om. Nu är jag dock tillbaka i all flärd, och tänkte ta upp en liten sak jag tänkt på. Alkohol.
Jag kan inte förstå varför alkohol är en såpass accepterad drog i dagens moderna samhälle. Den gör mer onytta än nytta.
Jag och Göran blev inbjudna till en tillställning hos samfällighetsföreningen. Den höll till i en hembygdsgård som ligger inte så långt bort från huset vi bor i. Det var trevligt till en början, vi grillade massor av kött och åt hemmagjord potatissallad. Framåt kvällen, när musiken sattes igång togs det dock fram alkoholhaltiga drycker. Jag själv kan ta ett glas vin till maten, men sen får det räcka. Här klunkade dock samtliga gäster i samfällighetsföreningen i sig, så mycket de bara kunde. Till och med Göran, och jag blev något irriterad på honom. Han är dock sin egen person, så jag kände att jag inte skulle lägga mig i.
Kvällen slutade dock i en katastrof. En skör förtidspensionerad kvinna, jag nämner inga namn, som hade druckit lite för mycket ramlade av sin stol och det slutade med att ambulansen fick komma och se till att hon inte hade brutit någonting. Göran blev dessutom väldigt otrevlig mot mig, och sade en del saker som gjorde mig riktigt sårad. Det hela slutade med att han fick sova i köket, och inte fick någon middag dagen efter. Jag känner att jag måste signalera på något sätt att det inte är acceptabelt.
Vet ni att i åtta fall av tio, när det kommer till våldsbrott, är alkohol inblandat. Hade inte alkohol varit lagligt hade det alltså varit 80% mindre våld i samhället. Tänk hur världen hade sett ut. Olof Palme hade kanske fortfarande levt. Ungdomar hade kanske fokuserat på skolan istället för att intoxikera sina kroppar och klä sig som slinkor.
Jag hoppas att det går in i någons skalle. Göran har nog ångrat sig i alla fall.
En värld med alkohol?
En värld utan alkohol?
Vad tycker ni? :-)

Kommentarer
Postat av: C

Jag tycker du är bedrövligt elak mot ditt barnbarn, hade du varit min mormor hade jag aldrig med pratat med dig så som du håller på! Att du inte skäms, du borde stötta henne istället för att vara en sån bitter kärring! Du är en oerhört knepig och bitter dam, detta är 2000-talet och inte 1950-talet! Du har fan inget bra att komma med, finns det EN ENDA ungdom som du accepterar? NEJ för du drar alla över en kam! En av mina killkompisar på 23 år som jobbade på en installations firma när han var 19-20 lät en frusen gammal dam sitta i hans bil i 2 timmar medan han jobbade för att hon var så genom frusen när hon hade kommit för tidigt till julbordet hon skulle på, så hon fick sitta och värma sig och vänta i hans bil och han kom ut med kaffe till henne! Han ger även bort parkeringsbiljetter som han har några timmar kvar på till folk som ska parkera när han ska åka! ÄR DET EN SKETEN UNGDOM UTAN VETT KANSKE? Tänk efter lite innan du öppnar din mögliga trut för därur kommer bara en massa strunt! FY!

2011-05-13 @ 00:09:05
Postat av: Miku

DU var säkert ett oönskat foster och det hoppas jag dina föräldrar sa till dej också, gång på gång.

Jag hoppas din dotter och hennes barn OCH barnbarn säger upp kontakten med ditt sorgliga arsle.



Håller dessutom med föregående talare till 100%

2011-05-13 @ 08:37:06
URL: http://miku-san.babyblogg.se
Postat av: Jossan

Jaså, Miku, håller med till 100 % trots att allt C gör är att särskriva?

Inte för att Bettan är min favoritperson i hela världen men lite rätt har hon faktiskt - förmodligen skulle världen bli lite bättre utan alkohol, även fast den förmodligen skulle vara tråkigare också. ;)

Tycker att C kan lägga ned lite mer energi på sitt eget liv istället för att gnälla så jävla. Låt kärringen vara vidrig och sluta sjunk till hennes nivå.

2011-05-13 @ 08:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0