Och nu är jag tillbaka!

Hej bloggen!


Jag har inte skrivit här på många dagar nu, och anledningarna till detta är många. Dels har det ju varit fantastiskt väder, och jag har inte haft samvetet att sitta inne framför dumburken. Det är fullt upp att göra i trädgårdslandet! Oj vad mina plantor har växt till sig sedan jag tog kortet på groddarna! Ni ska få se senare, ni kommer verkligen inte att tro era ögon!  :-)

Sen har det hänt en del saker inom familjen, bland annat med Angelika. Hon är en riktigt problematisk ung människa, det ska ni veta. Hade hon varit mitt barn hade jag låst in henne på hennes rum, tills hon hade fått lite förstånd! Hon har helt tappat kontrollen kring vad som är rimligt. Hon vill bland annat behålla barnet efter förlossningen och , låt mig citera henne, ”ta sin roll som moder”. Om man fortfarande är barn, vilket Angelika uppenbarligen är, kan man inte ta hand om ett nytt barn. Barn är barn, och ska inte ta hand om barn! Det är ju helt uppenbart! Självfallet borde och ska hon lämna över sitt barn till Socialstyrelsen, och om det krävs får det ske mot hennes vilja. Hon har inte befogenheter att ta hand om sitt barn, om hon nu får något.

 

Nog om detta. Jag hade tänkt skriva lite om en sak som jag läste på HJ:s hemsida, angående att klä sina pojkbarn i kläder som är designade åt flickor. Detta får mig verkligen att se rött! Läs detta så får ni en liten inblick kring vad jag pratar om.
Man kan se det överallt, främst i större städer. Pojkar med långt blont hår som går omkring och ser ut som flickor, med rosa t-tröjor och vad det nu är. Ska de kanske börja klä sig i kjolar också?

 

Det finns en anledning till varför vi bör separera på manligt och kvinnligt. Barnen blir förvirrade när man blandar ihop de två begreppen – och detta får då katastrofala följder i framtiden! Inte konstigt att det finns så många fikusar i vårt samhälle! Detta är något som främst sker i de nordvästliga länderna. Åker man ner i Europa ser man inte pojkar springa omkring i högklackat och rosa tyllkjolar. Där får pojkarna vara pojkar, och flickorna vara flickor. Och vad blir resultatet av detta? De växer upp till att bli normala människor, som kan leva normala fullt funktionsdugliga liv. Jag är absolut ingen homofobiker – tro mig - och det är inte det jag pratar om. Jag talar om det manliga och det kvinnliga. Vill vi verkligen skapa en värld där alla, oavsett kön, beter och klär sig likadant? Jag kanske är lite gammalmodig, men jag säger ett starkt NEJ till unisex!

 


Kommentarer
Postat av: Miku

Å herrejösses!

(kräks)

Så vidrig du är!

Jag hoppas verkligen Angelika tar stort avstånd från dej och aldrig mera träffar dej - förrän du är död och begraven - vilket vi alla nog hoppas sker väldigt snart.

Och det kommer det nog att göra, när man är sån bitterfitta som du är.

Men kan inte resonera med dej för du är tydligt en inavlad redneck.

Såna "människor" som dej borde låsas in någonstans där "normala" människor slipper höra gallan du skiter ut i din omgivning.

2011-06-24 @ 14:04:56
URL: http://miku-san.babyblogg.se
Postat av: Mattias

Nu måste du nog stanna upp en liten stund och tänka på vad du skriver.



Har läst igenom det mesta i din blogg och kan förstå att du är från en annan generation där det inte var accepterat att vara annorlunda, ha alternativa sexualliteter och där kvinnor skulle vara kvinnor och man skulle vara män.



Det du måste fråga dig dock är om du gillar den förändring som femeniströrelsen har gjort för kvinnor i sammhället. Gillar du att kvinnor kan bära byxor utan att det är konstigt? Gillar du att kvinnor kan nå chefs positioner utan att folk börjar prata? Gillar du att fått rösträtt, osv, osv.



Att kvinnor har varit förtryckta har varit mycket uppmärksammat och det är mycket som gjorts för att de ska få en bättre plats i samället.



Pojkar därimot förväntas fortfarande att bete sig på ett visst sätt, klä sig på ett visst sätt och även tala på ett visst sätt. Att kalla pojkar som kan råka gilla färgen rosa (Som, om jag själv ska säga min åsik, bara är en vanlig färg utan köns tillhörighet) fikusar kan vara väldigt förnedrande. vem säger att man inte ska kunna ha på sig ett klädesplagg bara för att just den färgen som plagget är i har klassats som en flickig färg? Bara det att du använder ordet fikusar som ett förnedrande ord kan vara diskriminering mot folkgrupp så du får se upp med hur du benämner folk.



Jag skulle gärna vilja se dig ta in de kommentarerna som skrivs på dina inlägg, inte vad som sägs och hoten som görs, utan kännslorna som finns bakom dem. Det finns många unga mammor som skriver till dig för de blir sårad över hur dina kännslor för ditt barnbarn har utveklats, hon som troligtvis är rädd och behöver stöd från alla hon känner och även sin mormor som då negligerar henne så hon inte kan acceptera de val som hon som ung människa har gjort. Det du skulle kunna göra är att vara där för henne för det är nog det hon behöver höra. Bara det att du finns där om saker skulle bli svårt för det är det som familjen är till för, eller det har jag i alla fall hört från många munnar.



Att vissa vill klä sina söner i rosa verkar ha väckt starka kännslor i dig och du kan kanske fråga dig varför? Varför reagerar du på att pojkar ha på sig rosa då många flickor man ser ute har på sig blått, en färg som länge klassats som en pojkfärg? Det finns mycket man måste ta in innan man utrycker sin åsikt och att bara säga att "På min tid var det så" eller "men jag tycker så här" är inte ett hållbart argument.



Förlåt än en gång för den långa kommentaren men jag hoppas att jag kan ge dig några tankeställare lite då och då så att du kanske slipper elaka kommentarer och lägga upp sårande inlägg.



Mvh

Mattias

2011-06-26 @ 12:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0