Loppmarknad!

Hej bloggen!

Nu sitter jag här framför dumburken igen, men jag måste berätta om någonting som jag har tänkt på väldigt mycket. Varför köper vi så mycket nya saker hela tiden, när det finns så mycket gammalt som fortfarande är användbart. Jag är oerhört intresserad av loppmarknader och drar mig sällan undan när det finns chans för ett fynd! Nu när våren är här så kommer loppmarknaderna snart att ploppa upp, vilket känns helfestligt!
Här tänkte jag visa lite saker jag har köpt på loppis - hör och häpna!


Det här är en kofta jag köpte förra hösten på en loppmarknad när jag var på besök i Strömsund (en av Görans döttrar bor där). Jag kände direkt att den var utomordentlig och helt perfekt för mig! 50 kr kostade den, så den var värd vartenda öre!


Jag är en gedigen samlare av porslinsfigurer, och detta är en av de finaste jag har. Denna köpte jag på Lions loppmarknad för 20 kr. Helt otroligt.

Kostade också 20 kr!


Uret är gammalt och har varit i mina ägor sedan länge. Flickan med hunden fick jag ärva av min moster, som gick bort för ett 20-tal år sedan. Oerhört vackert.


Vigselparet, dessa fick jag i present av Göran för ett par år sedan. Helt otroligt vackra.

Ballerian. Har speciell plats i mitt hjärta, det är det enda jag har kvar från min far.


Den här vackra fisken hittade jag på Stadsmissionens loppmarknad. Väldigt tjusig!

Vad säger ni, visst är det fint - jag uppmanar alla att gå ut och kolla på loppmarknader. Det finns så mycket fint man kan få tag på! Kanske dags att ringa antikrundan? :-)
Imorgon blir det att åka till K-Rauta för att kolla på markiser igen. Vi hade ju ingen tur när vi var på Rusta. Hoppas vi hittar något den här gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0