Ischiasnerv och upprörande fakta.

Hej bloggen!
Idag har varit en jobbig tisdag. Jag har så hemskt ont i ischiasnerven, den har strålat hela dagen. Usch och fy. Göran har hjälpt mig att smörja in mitt höftben med tigerbalsam, så det känns lite bättre. Han är så snäll och hjälper mig med allt. Jag är så glad att jag har honom.
Annars har jag inte kunnat göra så mycket, har försökt att gå ut i trädgården och förbereda i trädgårdslandet, men jag hade allt för ont.
Istället blev det att sitta en hel del framför dumburken, och har hittat en hel del intressanta saker, bland annat detta på HJ:s hemsida. http://www.hemmetsjournal.se/Oss-emellan/Ungdomar-som-snalbor-hemma/. Dagens ungdom är så otroligt bekväma och fruktansvärt lata av sig. Jag är väldigt mån om att se till att mina barn klarar av att ta hand om sig själva, så när de väl gick ut gymnasiet fick de ta och packa sina väskor och flytta. På den tiden var det förvisso mycket lättare att få tag på lägenheter och bostäder. Men så svårt tror jag ändå inte att det är för ungdomar att få tag på lägenheter. Boende kostar pengar helt enkelt, och för pengar krävs det att man jobbar. Den yngre generationen, det vill säga 80 och 90-talisterna är alldeles för lata eftersom de blivit uppfostrade med allting på silverfat. Anledningen till att det är så många ungdomar som fortfarande bor hemma (54% enligt Hemmets Journal) tror jag beror på att dagens ungdom inte orkar jobba helt enkelt och likt parasiter livnär sig på sina föräldrars hårda arbete.
Det är dags att ta i med hårdhandskarna, föräldrar! Såhär får det inte vara, ni förstör ju själv för de tappade ungdomarna.  Många ungdomar är så otroligt själviska och fäser ut elaka påståenden enbart i syfte att göra andra ledsna för att i sin tur känna sig bättre själva. Lyssna därför inte i deras genomskinliga bortförklarningar, ta tag i hårdhandskarna och fös ut dem - för deras eget, och den framtida generationens bästa!
Sen fick jag ett mail från mig gode vän Christina med den här roliga videon! Jag höll på att ramla av stolen, oj så knasigt det kan bli!
http://www.youtube.com/watch?v=IytNBm8WA1c
Hej bloggen!
Idag har varit en jobbig tisdag. Jag har så hemskt ont i ischiasnerven, den har strålat hela dagen. Usch och fy. Göran har hjälpt mig att smörja in mitt höftben med tigerbalsam, så det känns lite bättre. Han är så snäll och hjälper mig med allt. Jag är så glad att jag har honom.
Annars har jag inte kunnat göra så mycket, har försökt att gå ut i trädgården och förbereda i trädgårdslandet, men jag hade allt för ont.
Istället blev det att sitta en hel del framför dumburken, och har hittat en hel del intressanta saker, bland annat detta på HJ:s hemsida. KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILL SIDAN . Dagens ungdom är så otroligt bekväma och fruktansvärt lata av sig. Jag är väldigt mån om att se till att mina barn klarar av att ta hand om sig själva, så när de väl gick ut gymnasiet fick de ta och packa sina väskor och flytta. På den tiden var det förvisso mycket lättare att få tag på lägenheter och bostäder. Men så svårt tror jag ändå inte att det är för ungdomar att få tag på lägenheter. Boende kostar pengar helt enkelt, och för pengar krävs det att man jobbar. Den yngre generationen, det vill säga 80 och 90-talisterna är alldeles för lata eftersom de blivit uppfostrade med allting på silverfat. Anledningen till att det är så många ungdomar som fortfarande bor hemma (54% enligt Hemmets Journal) tror jag beror på att dagens ungdom inte orkar jobba helt enkelt och likt parasiter livnär sig på sina föräldrars hårda arbete.
Det är dags att ta i med hårdhandskarna, föräldrar! Såhär får det inte vara, ni förstör ju själv för de tappade ungdomarna.  Många ungdomar är så otroligt själviska och fäser ut elaka påståenden enbart i syfte att göra andra ledsna för att i sin tur känna sig bättre själva. Lyssna därför inte på deras genomskinliga bortförklarningar, ta tag i hårdhandskarna och fös ut dem - för deras eget, och den framtida generationens bästa!
.
Den framtida generationen?
.
Sen fick jag ett e-brev från mig gode vän Christina med den här roliga videon! Jag höll på att ramla av stolen, oj så knasigt det kan bli!

Kommentarer
Postat av: ......

Du gör mig upprörd! Sitt sätt att generalisera är motbjudande! 54% säger du, då är det fortfarande 46% som inte är "lata". Statistiskt sätt är anledningen till att man flyttar hemifrån senare ofta pga anställning. 1)Det finns inga jobb. Sverige har Europas högsta ungdomsarbetslöshet. 2)Många uthyrare och bostadsbolag kräver att man har en "normal" inkomst innan man får hyra.



Skulle du må bättre om vi kastade ut alla när dom tagit studenten och låta dom bo på gatan och gå på socialbidrag? Jag ger mig fan på att du är den som gnällt mest.



Mig då? Är jag bortskämd? Jag är ju trots allt född -89, flyttade 120 mil hemifrån när jag var 15 för att plugga på gymnasiet. Dagen efter min student var jag både hemlös och arbetslös, det fanns inte i min värld att resa hem med tiggarmössan. Så när jag var 18 bodde jag på soffor hos kompisar. Tillslut fick jag jobb och när jag fått jobb, fick jag lägenhet. Jag hade tre olika jobb, arbetade mellan 10-16 timmar dygnet. Betalade mitt eget körkort, köpte min egna bil och bostadsrätt. Idag pluggar jag (i utlandet) 100% och arbetar 50% för det skulle aldrig fall mig in att fråga mina föräldrar om pengar.



Så är jag lat? Nej, inte alls!

Är jag unik? Definitivt inte.



Ta av dig skygglapparna människa och lär dig av Sokrates "VÅR TIDS UNGDOM ÄR ALLTID DEN VÄRSTA!"

2011-04-12 @ 21:03:31
Postat av: Isabella!

Hej

Du har en riktigt fin blogg asso! Undrar om vi kan följas i bloglovin? Kraam



Och du? Skulle vara så sjukt himla snällt om du ställde en fråga till mej i min frågeruta i menyn , tar Max 40 sekunder , och du gör min dag så tusen gånger mycket bättre! Puss =)

2011-04-12 @ 22:50:50
URL: http://kungisabella.blogg.se/
Postat av: Bettan

Hej Isabella!

Tack så mycket för den snälla komplimangen! Jag har faktiskt fått lite hjälp med designen på min blogg, men jag är helnöjd med den! :-)

Någon meny ser jag inte på din hemsida, så det har jag lite svårt att göra. Men jag hoppas du har det bra ändå!

Kram /Bettan

2011-04-12 @ 22:56:13
URL: http://bettanshorna.blogg.se/
Postat av: fanny

hehehe vilkka roliga katterna!

2011-04-13 @ 09:46:13
Postat av: A N G E L I J N A

följa varandra på bloglovin?:)

2011-04-13 @ 19:56:27
URL: http://angelijnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0