Frustrerad!!

Hej alla där ute i cyberrymden!
Jag sitter och är frustrerad! Jag satt och drack mitt kaffe (har inte fått användning av läskmaskinen än) och kom över denhär artikeln på aftonbladets web-hemsida. KLICKA PÅ DEN HÄR TEXTEN FÖR LÄNKEN!!
Artikeln handlar om politiker på höger sida av politiken som får lägenheter istället för äldre kvinnor, som jag. Det är hemskt att vi, den äldre generationen, slängs åt sidan likt ruttna bananer på salutorget. Jag ser det hända överallt, och jag tolererar inte mer!
Borde vi snarare inte hedrats? Är det inte vår förtjänst att Sverige ser ut som det gör idag? Är det inte vår förtjänst att allting fungerar? Den yngre generationen, det vill säga våra barn, slänger oss åt sidan som okunniga trasdockor. Men nu känner jag att det måste få ett slut! Vi är inte mindre värda människor! Vi är lika rebellfyllda som ni unga kan vara när det är något som inte passar. Är det jobbigt på arbetsplatsen, då får ni en hel timme i "Uppdrag granskning", men när uppmärksammas våra pensioner? Jag har betalat skatt till min kommun enda sedan jag fylle 18 år, det vill säga, i 47 år har jag betalat skatt till kommunen - och vad är det jag får? En minimumpension på 7000 kr i månaden. Jag känner skam för det Sverige jag bor i. Jag trodde verkligen bättre.
När jag som barnflicka växte upp i ett sverige under 60-talet fick jag lära mig att alla är jämliga, att alla är lika mycket värda. Så ser inte Sverige ut idag. Och jag känner att vi gamla, vi kan minsann också! Om ni håller med mig, skriv gärna en kommentar!

Annars är mitt förslag att alla skriver arga kommentarer i kommentarsfältet på aftonbladets hemsida så vi verkligen kan komma till uttryck för vårt misstycke! Obs! Man måste bli medlem på aftonbladets hemsida.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0